Filosofisch boekje over maatschappelijke organisaties

De wereld verandert en organisaties staan voor de uitdaging om mee te veranderen. Hoe kunnen zij een gedreven gemeenschap blijven? Hoogland, Van Putten en Van der Stoep proberen deze vraag te beantwoorden voor organisaties die gericht zijn op een maatschappelijk belang. Ze hanteren een driedeling. Allereerst bedoeling: Waartoe bestaat de organisatie? Wat is de zin ervan? Hoe hierover in gesprek gaan? Ten tweede: bezieling. Wat enthousiasmeert mensen? Wat zijn motivatiebronnen? Of, meer dan dat, kunnen zij zo gepassioneerd worden dat zij offers durven te brengen? Het derde element is binding: het vormgeven van betrokkenheid. Hierbij besteden ze aandacht aan de relatie tussen professionals en cliënten, tussen donoren en begunstigden, en tussen leidinggevenden en medewerkers. Ze voegen hier nog een vierde

Verder lezen?
De verdere inhoud van dit artikel of deze pagina is voorbehouden aan onze abonnees (u kunt hier inloggen).
Bent u nog geen abonnee, vraagt u dan een proefnummer aan, of registreert u zich direct online voor een abonnement.